Manifestation ikväll – #AllaVåraUngar

Vi möts av det ofta i nyheterna som vi tar del av – det ökade våldet som kryper lägre ner i åldrarna. Unga som dras in i kriminella kretsar och utgör offer och gärningspersoner i våldsamma uppgörelser. Ikväll har vi möjlighet att göra en markering, att vi vill vara vuxna närvarande för barn och unga i vår närhet. Så här skriver Svenska kyrkan i sina sociala medier:

”Digital ljuständning för #AllaVåraUngar
Idag, fredag 20 oktober klockan 20.00, tänder vi ljus. Vi gör det för den som skjutits, för den som skjutit, för den som sörjer, utreder, begraver och för den som vill hämnas. Vi tänder ljuset för alla våra ungar.”

Alla som vill delta uppmanas att tända ett ljus när så önskas eller gemensamt kl 20.00 och dela i sociala medier med hashtaggen
#AllaVåraUngar
#FramtidenBorHosOss