Utbildning i arbetsledning för diakoner

Foto Magnus Aronsson

Länge har det efterfrågats en utbildning för diakoner som vill bli arbetsledare eller redan är det idag. Sensus anordnar i samverkan med Nätverket för främjandet av diakonalt ledarskap en kurs i ledarskap där slutmålet är att bli diplomerad personalledare.

”Ett gott ledarskap är en förutsättning för en bra verksamhet. För att du som diakon ska känna dig trygg i din ledarroll är det viktigt att ha kunskap om ledarskapsfrågor och tillgång till praktiska verktyg. Som Diplomerad personalledare får du dessa redskap.”

Diakoni är en av de fyra dimensionerna i Svenska kyrkans grundläggande uppdrag. Ett tydligt diakonalt ledarskap efterfrågas allt mer och är en förutsättning för att diakoni ska genomsyra hela församlingens verksamhet. Kursen innehåller bland annat utbildning i organisation, ledarskap, personalekonomi och arbetsmiljö. Är du anställd i Svenska kyrkan får du 10 % rabatt.

Läs mer och anmäl dig här: